Sider

fredag 18. februar 2011

Å spise PÅ seg kreft og å spise AV seg kreft...

Det er heftig tema om dagen , til og med norske myndigheter har "strammet opp" i sine generelle råd.
De våger imidlertid ikke å gå til "klingen av problemet". Til det er Matvare-næringen for dominerende.

Overfor en kropp som fortsatt er uten symptomer på kreft, skal man da også være forsiktig med å
løfte pekefinger og å moralisere over hva man bør, ikke bør, spise.

Men norske myndigheter kunne med stor fordel gått inn å styrt matvareindustrien på noen punkt:
1) strengere og klarere retningslinjer om lovlige tilsetningsstoffer i maten
2) strengere og klarere retningslinjer mht ødeleggende bearbeiding av mat (ikke bare hygiene)
Og så var det spørsmålet om hvorfor det er så aldeles umulig å stimulere til økologisk landbruk, al over, da.

Hadde jeg visst det om mat i 1993, som jeg vet nå, så ville jeg utvilsomt valgt å
kutte ut sukker, hvetemel, mais, svinekjøtt, meierivarer umiddelbart etter at jeg fikk vite at jeg hadde kreft første gang.
Og jeg ville spist mer av hvitløk, løkprodukter, gurkemeie, pepper, linfrø og linfrøolje, olivenolje fra første stund.

Men nå når jeg lever MED kreft så er det klart at man ikke kan spise "av seg" kreft igjen.
Men man KAN spise slik at man ikke fórer tumoren.
Man KAN spise slik at terrenget for kreften blir utarmet.

Og jeg har utvilsomt erfart gjennom en litt langvarig "jule-nytelses-periode" at det
faktisk ikke er verdt det - det å la seg friste til "søppel-inntak". Det er som "å gjødsle" for tumoren.

torsdag 17. februar 2011

4-pHSalts i utgpangspunktet samme Opphavsmann, men ulik effekt og pris?


Kort kalt "4-phsalt" er et funksjonellt tilskudd for å stabilisere ph-balansen i blodet.
Jeg har de siste 4-5 mnd brukt saltet fra Innerlight.Tidligere det fra phmirackleliving.
Jeg har selvfølgelig trodd at fordi det er Robert O. Young som
står bak begge produktene - så skulle kvalitet og pris være det samme.
Jeg har imidlertid slitt mye de siste mnd ,
med å holde ph-verdien så høy jeg vet jeg bør ha den.

Så nevner jeg dette i går, for min Mentor (JR) som umiddelbart sier; 
Nei, 4-phsaltet
fra phmirackleliving.com har veldig mye bedre effekt og er billigere enn produktet
fra Innerlight!

Når jeg tenker meg om, så stemmer jo det i forhold til når jeg skiftet produkt.
Dette må ene og alene handle om "forretningsmix" av et eller annet slag.
Ufattelig at samme produkt fra samme opphavsmann kan ha ulik effekt og ulik pris 
slik som dette. 

Den første selges fra :www.Innerlight




Utsalgspris:  $55.00











Og så kan vi sammenligne med denne som selges 
fra: www.phmirackleliving.com 




pHour Salts™
Price: $29.95

Man kan følgelig ALDRI TA NOE FOR GITT. Man må beholde egen kritisk vurdering i enhver
situasjon. Boksene her har til og med lik innholdsmengde og begge har påfallende like etiketter. Gjett hvilke utgave jeg heretter skal benytte?



Price: $29.95 




tirsdag 15. februar 2011

LOVEN OM TILTREKNING

Sitat av John Assaraf, som er entreprenør og ekspert på å skape penger (jfr Rhonda Byrne i Boka "Hemmeligheten") :
For meg er den enkleste måten å oppfatte loven om tiltrekning på å tenke på meg selv som en magnet.


Du er den mektigste magneten i universet! Du har en magnetisk kraft i deg som er mektigere enn noe i denne verden, og denne ufattelige magnetiske kraften stråler ut gjennom tankene dine.


Eller Bob Doyle, forfatter og spesialist på loven om til trekning (jfr "Hemmeligheten" nevnt ovenfor)

Enkelt sagt sier loven om tiltrekning at likt tiltrekker seg likt. Men egentlig er det på tankeplanet vi snakker.


Det betyr at når du tenker en tanke, tiltrekker du deg like tanker. Her følger noen flere eksempler på hvordan du kan ha opplevd loven om tiltrekning i praksis:

Har du noen gang begynt å tenke på noe du ikke var helt fornøyd med, og jo mer du tenkte på det, desto verre virket det?
Det skyldes at når du tenker en vedvarende tanke, gjør loven om tiltrekning at flere like tanker kommer til deg.  I løpet av noen minutter har du sørget for at så mange like ulykkelige tanker kommer til deg at situasjonen ser ut til å forverre seg. Jo mer du tenker på det, desto mer fortvilet blir du.
Du kan ha opplevd å tiltrekke deg like tanker når du har lyttet til en sang, og så oppdaget at du ikke klarer å få den ut av hodet. Du har "fått den på hjernene", og den surrer rundt i hodet på deg. Da du lyttet til  sangen, og selv om du kanskje ikke var klar over det, viet du den din fulle og hele oppmerksomhet og konsentrerte tankene dine om den.  Mens du gjorde det, tiltrakk du deg på kraftfullt vis flere like tanker om denne sangen, og dermed trådte loven om tiltrekning i kraft og ynglet flere tanker om den sangen, om og om igjen.

.....dette var bare en bitte,bitte,liten forsmak på noe du kan gjøre deg flere positive oppdagelser i.
Nemlig i Boka "Hemmeligheten" av Rhonda Byrne, gitt ut på Damm forlag.

Info om filmversjonen av Hemmeligheten ; se www.thesecret.tv

EMOSJONALITETENS LOVER:

Humanøkonom Dag Andersen skrev i Perspektiv, juli-august 2004: Om "emosjonalitetens lover"
følgende:

Emosjonalitetens 1.lov:
Du kan selv forme så mye emosjonell materie og aktivisere så mye emosjonell energi du vil. Jo mer emosjonell energi du gir bort, dess mer får du.

Emosjonalitetens 2.lov:
Du kan forme hva du vil i emosjonell materie og aktivisere en hvilken som helst emosjonell energi; ond eller god, positiv eller negativ. Men du formes selv av det du former, aktiviseres av det du aktiviserer, og mottar det du sender.

Emosjonalitetens 3.lov:
Du kan dyrke frem det positive ved å gi det oppmerksomhet og krympe det negative ved å vende det ryggen.


Sånn er det nok med den saken, da ja.

HABA, HABA......

Å vite kan bety å måtte velge. Og å velge betyr ofte forandring.  Sier Magnar Kleiven i forord til Boka "En vandring i Undring.

Nå vet jeg ganske mye, syns jeg.

Jeg vet om så mange ting jeg selv kan gjøre slik at livet fortsatt er "godt levelig".
Det være seg kost/ernæring, trening/øvelser, sosiale fellesskap og tilhørighet, kjærlighet og lidenskap,
og tanker, samt åndelig og mentalt påfyll.

Og på siste kontroll fikk jeg også "vite" hva "de mener de ser".
Det innebærer et dilemma for meg som cancerianer, slik jeg beskrev det her, forleden dag.

I går ble første injeksjon av Faslodex satt.
Det "gjør" mye ; men kanskje mest av mental karakter. De rent fysiske konsekvensene(bivirkningene) tar jeg etterhvert som de viser seg. Men hva det gjør mentalt? Det kan jeg jo like gjerne "hoppe i, som å krype i" - slik jeg fikk det med meg i oppveksten, hver gang jeg utviste vegring mot enkelte pålagte gjøremål.

Rent mentalt så er det et solid nederlag å måtte starte opp igjen med "medisinsk behandling".
 Eller jeg kan se på det som en mulighet jeg har. 
Rent mentalt, så kjenner jeg på en solid usikkerhet og mistro, til det "de" sier de ser. Jeg vil tro at det er noe annet, vil tro de tar feil.
Eller jeg kan lytte til det de sier; at de har en bekyrming de mener det er nødvendig å iverksette tiltak overfor, slik at de gjør hva de kan.


Der ligger mitt valg: 
På den ene siden kan jeg velge å lukke øynene for hva jeg har fått vite, eller
på den andre side kan jeg velge å fokusere at jeg er gitt en mulighet ved at faslodex betyr å gjøre hva de kan.


Det jeg også fikk vite, er kanskje det mest utrolige for meg: De (både onkologen og fastlegen) ba meg fortsette med alt jeg "drev på med" mht kost, trening m.m.!! Og fulgte opp med bemerkning om den åpenbare positive virkning det uansett har hatt for almentilstanden.  
Ordene føltes som regelrett "honnør" og virker utvilsomt mentalt oppbyggelig.



Og det er sagt: Det du fokuserer gir du energi. Det du gir energi gis fremdrift.


Haba-haba ....det er utlagt: "ett skritt om gangen" jfr Stella.



søndag 13. februar 2011

Fremdeles i live!


En takknemlig håndbok, lett-lest og nyttig. Burde utdeles til enhver som får diagnosen kreft.  Tusen takk til forfatteren!



Fremdeles i live

den lille kreftboken
Forfatter: Anne Fi Troye
Pris: 
Kr 249,-   
 Kjøp 
ISBN: 9788203238338
(8203238335)
Forlag: Aschehoug
Språk: Bokmål
Format: Innbundet
Trykket: 2010
Utgitt: 2010
Nivå: Voksen
Status: På lager - sendes nå (3 stk.)
Haugen Boks omtale:
Fremdeles i live er en uhøytidelig overlevelsesguide – annerledes, praktisk og med mange nyttig tips, gode råd, tanker og forslag til å gjøre dagene gladere og lysere.
Fremdeles i live er en bok for alle som har en kreftdiagnose og for deres pårørende.
Anne Fi Troye er journalist. I 2005 døde hennes datter Cornelia av kreft. Anne Fi har skrevet boken hun selv savnet. Her har hun samlet alle sine erfaringer og kunnskap om hvordan overleve en kreftdiagnose som menneske, uansett prognose. De siste seks årene har hun jobbet som frivillig ved Radiumhospitalet
Del på Facebook
 Kjøp 

torsdag 10. februar 2011

Cancerianerens evige dilemma.


Legens ord - min opplevelse; to forskjellige ting.

Ja, ja – så er jeg der igjen; alle odds tilsier at jeg «bør følge legens råd».
Jeg har vært til kontroll , i ny maskin til og med, den som var så støyende og dum mot meg. Men den fotograferer nok bra må jeg tro.
For nå «ser de så mye mer». Og rådet er dermed entydig; ta nå å start faslodex-behandlingen! Hormon-behandling. Igjen. Depot-injeksjon hver 28.dag. Og blodpøvene var «generelt helt ok, med litt høyere kreft-indikator» . Det siste , noe som tidligere ikke har vært «så veldig å vektlegge», men nå «bør vi vektlegge det».
Siden du har vært så lenge uten behandling. På røntkenlegens rapport var uthevet: «avstår stadig fra tilrådelig behandling» i overskriften.
Mine spørsmål ang Faslodex-behandlingen:
Hvilke kjente bivirkninger? Svar: tja, bivirkninger er det jo på alt.Du kjenner vel de fleste av dem.
Hvilke effekt kan forventes? Svar: tja, det virker for noen og andre gir det kanskje ikke effekt på. Vi tror det kan ha effekt for deg.
Hva gjør denne medisinen sml med andre hormonpreparater? Svar; tja, det er i fam med Nolvadex, og/men det hindrer ligsom østrogenet å komme til i tumoren. Mange andre prep. forsøker å hindre selve østrogenet i sin eksitens og virkesomhet.
Hvor lang erfarning med preparatet? Svar: tja, en tre-fire år er det vel blitt nå. Vi syns vi har god erfaring med det.

Min opplevelse:
«De generelle metastaser» slik de beskriver er jeg ikke i stand til å identifisere i smertefølelser, slik jeg vet fra tidligere; hvor «kniv-stikk-kjenslene» har identifisert at kreft-cellene har gjennomslag i sin virksomhet.
Det at jeg «er selvbehandlende» med B17, innebærer at kreftcellene løser seg opp – og jeg tenker at de avfalls-stoffene det blir ut av det kanskje ikke kommer seg ut med en gang. Er det mulig at det er dette «de ser» ?De sier de ser "noe", men de kan ikke spesifisere hva det er de ser. Ihvertfall ikke som jeg greier å oppfatte. Ser de forskjell på avfallstoffer etter sprengte kreftceller og aktive, sinte kreftceller? Det får jeg ikke svar på.
Det at jeg kjenner energi, god form og mener jeg er i et aktivt godt spor – og faktisk, (bank i bordet) ikke har vært rammet av influensa hittil i vinter, tilsier at almen-stilstanden slettes ikke er så værst. Immunforsvaret er bra.Selvom redusert trening og «spise-slurv», særlig gjennom jula, har dempa kondisen noe.

Min konklusjon i denne omgang må bli:
  1. Jeg fortsetter mitt «selvbehandlingsløp» i den tro at det har sin egen effekt, men at det også forhåpentlig kan gjøre at jeg tåler fasolidexen på beste måte.
  2. Jeg tar legens tilrådelige behandling frem til neste kontroll i juni, så vil det vise seg om «det har effekt». Noe som er å håpe på.
  3. Jeg avventer bivirkningene – og håper jeg kan finne en «taklingsform» for de som evt måtte dukke opp.
  4. Og så må jeg nok en runde i det der hærsens MR-spetakkelt i juni igjen. Desverre.

OG SÅNN SKAL DET VEL ALLTID VÆRE Å VÆRE CANSERIANER?


Hm, så ser jeg ut av vinduet; og der er akkurat nå tåka så tett at jeg faktisk ikke ser en eneste meter bortenfor eget gjære.

SÅNN ER DET MED DEN SAKEN.