Sider

lørdag 5. mars 2011

Oppmerksomhet om EGEN PUST.

Jeg leser for tiden om hvor viktig OPPMERKSOMHET OM EGEN PUST er for overlevelse. For å redusere egen følelse av hjelpeløshet.

Kort oppskrift:
Sitt godt med støtte i rygg. Føttene i gulvet.
Pust inn - kjenn etter hvordan det føles
Pust ut - og kjenn.
Kjenn på følelsen når du har pustet ut all luft. 

Da er det nemlig livsgnisten som driver deg til neste inn-pust.
Bevisstgjør deg hvordan energi-strømmene drives stadig bedre i kroppen.

Servan-Schreiber gir tips om: gjør den øvelsen f.eks. 10 min
og kanskje etterhvert 2 x 10 min pr dg. -

Etterhvert kan treningsøkten utvides til 20 min , til 30 min - evt flere ganger om dagen. 

Det er en øvelse i å finne ro innover. Og til å la den sunne energien finne sine baner og gjøre sin jobb. Helt selv.

Du er dermed IKKE LENGER HJELPELØS . Du spiller på lag med kroppen. Det er herlig å oppdage.

4 kommentarer:

  1. JEG beundrer deg for din frie tanke, og tenker det er godt med litt alternativ føde. Jeg orker ikke engasjere meg som deg men følger med på blggen din.Og insprirers. Jeg har fjernet livmor for to år siden. Plages mest av angst nå! Prøver å spise sundt, og som sagt: jeg inspireres!

    SvarSlett
  2. Inspirasjon til andre er det viktigste motiv for denne bloggen. Derfor er det hyggelig med slik tilbakemelding.
    Angsten følger tett en kreftdiagnose, dermed er den naturlig.
    Av det du skriver, kan det likevel virke som du er på tur inn i en positiv prosess for din del. Tillat deg å ta ett og ett skritt fremover. Å legge om
    hverdagsvalgene til en mer antikreft-livsstil tar virkelig tid og energi i seg selv. Beste ønsker til deg.

    SvarSlett
  3. Hei Ingebjørg,
    jeg har lest bloggen din i noen uker nå. Gode innspill og tanker, og inspirasjon som du skriver over. Takk!
    Jeg leser selv Servan-Schreiber for tiden, samt andre bøker som kan hjelpe med den sunne, gode livsstilen.
    Stå på! Ned med hjelpeløsheten!
    Tine

    SvarSlett
  4. Jepp - hjelpeløsheten er det liten hjelp i .-)
    Livsstil-endring er Cancerianeres beste vei!!! Godt følge på veien .-)))

    SvarSlett