Sider

onsdag 16. juni 2010

Piller og medikamenter skulle hjelpe mot alt.


Ingen lege beretter oppriktig og åpent om bivirkningene.Når jeg senere har konfrontert dem med det, så sier de bare

"javel - mulig det?"
Realiteten er annerledes, jeg kan nevne noen i stikkord.:


1) urimelig tidlig overgangsalder, men kroniske hete-problemer
2) svekket og "kjemisk renset" for sex-lyst i tradisjonell forstand
3) Følelsesmessige svingninger og økt temperament og utålmodighet
4) Hud-utslett og fyskisk hemninger pga. dette. Store svie og sår-smerter.
5) Høyt blodtrykk og etterhvert angina-problemer, og behandl m betablokkere. ( oppleves som helevete)
6) Økt spisetrang: Stor vektøkning.
7) Revmatisme-plager i økende grad, og etterhvertt til store fysiske begrensninger
8) Svært urolig søvn-mlnster....sov mange ganger i løpet av ei natt
9) Mauer i bein og armer, kunne ikke sitte/ligge i samme stilling mange minutt (les sekund)
10) Sure oppstøt og labilt mht kvalme og uvel følelse etter måltider
11) Blodsukkersvingninger
12) Hodesmerter, særlig stramme strømninger oppover i venstre bak-hode, med hyppige mellomrom
13) Hemoroider.


OG, om jeg ville, jeg kunne få piller for det, alt sammen. Og gjerne noe "å sove på" om jeg ville det...kanskje 
"du vil ha nytte av litt beroligende også?" ....sa de.


Da jeg spurte: Jeg ønsker ikke å dø av kreft, men nå føler jeg meg adskillig mer truet til å dø av bivirkninger. 
Det akter jeg ikke å gjøre. Jeg skal bli 84. 
Da "så frakken på meg"....sa ingenting. Men jeg "så" hva han tenkte. (Hun ER gal).
Jeg slapp ut, uten ytterligere kommentarer om at jeg avviste reseptene.







Dette er bare noen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar