Sider

onsdag 16. juni 2010

Kort om ALT SOM ER SÅ MYE BEDRE




Det er mandag 7.juni 2010:
En helg ligger bak, mange gjøremål dog uten "kniver".(dvs smerter som føles som kniver i rygg og hofter) Smertene er borte og nye muligheter åpenbarer seg hver dag.
Litt lemster og støl i div muskler, men det kjennes faktisk befriende godt etter fysisk arbeid.
Og mer eller mindre hudløse hender er nå helt i orden! Jeg tar i hva som helst , vasker meg og smører m håndkrem. De er "normale"!! Hæli!

Jeg bærer sekk o.a. i motbakke og puster normalt og kjenner ingen angina-problemer!!
Dette oppleves som bare utrolig.

Kostholdet er en løpende utfordring;
Ikke vanskelig å unngå svin og storfe-kjøtt, hvetemel, sukker og meierivarer. Men frukt, bær og spesielt surmelks-produkter er et savn nå i sommer-tiden. Og jeg klarer ikke helt å la det vær. Det merkes imidlertid umiddelbart på ph-målingen jeg gjør hver morgen.
Drikker mye (ingefær-te, vann ) og stabiliserer m å drikke 4-psalt ,leire,greens og natron.
Jaja: "ondt skal ondt fordrive".

Nå gjelder det å oppøve utholdenhet og konsentrasjon
Det er bekvemt å sitte ned, ihvertfall med mac-en i fanget. Tiden kan da fly fort. Men nå er det endelig konsentrasjonsevnen som utfordres. Den, konsentrasjonsevnen, har jo også vært aldeles på "bær-tur". Til tider har det vært veldig vrient å lese bok - På tross av at jeg elsker bøker. Elsker å skrive. Elsker å bruke hode.
Men har ikke kunnet. Det har "gått rundt". 
Men med kondisjonstrening og lese- og skrivetrening, går det bedre nå med både fysisk og mental utholdenhet.
 Det er bare helt hæli!!








1 kommentar:

  1. Sang og spill er utrolig viktig terapi og trening.
    Savner veeeldig koret; måtte slutte pga så mye smerter etc., men det er lenge siden nå. Nå er smertene borte, så kanskje jeg kan komme igang med noe slikt igjen?
    Det er ikke helt det samme å synge og spille for seg selv.
    11. juni 2010 03.46

    SvarSlett