Sider

torsdag 19. august 2010

ph-balansen i feriemodus...

hei, jeg gjorde noen enkle erfaringer i sommer.
Det er et poeng å kunne leve litt enklere i ferietider, men likevel beholde rimelig bra ph-balanse.

Når jeg var ute i farten så hadde jeg ikke med meg så mye mer enn strips til ph-måling og mine B17-tabletter av "ekstra-utstyr".

Jeg lærte  meg "knep"; jeg så at ved høy, fin ph så var urinen helt lys, klar og luktfri.
Derimot når den var under 7,2 så ble den mer og mer farget ....og var det riktig surt så fantes både lukt
og litt skum... uffa mej.
Men da var "tingen":  1 ts natron i et drikkeglass med vann, og så et glass vann ekstra.....så var det fikset.

I det daglige er jeg rimelig bevisst hva jeg spiser... og det går ganske greit. Men er jeg altså på hyttetur, hotell-tur eller er gjest hos andre.... da spiser jeg hva jeg blir servert/har tilgjengelig.
Og justerer med natron.

Det går bra for ca ei uke i slengen.
Så hjem, ta litt greens, 4-psalter ,leire ph-dråper og sølvvann igjen....så går det seg til....og hverdagen er i gjenge også med ph´n.

Sommeren har vært kjempegod.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar