Sider

lørdag 16. april 2011

Den gode påske-følelsen....

Hvordan var den?
Da jeg var barn, da jeg var ung, da jeg var frisk...

Ute i naturen, været, samværet, maten og kultur-ritualene ?....

Jeg vil nyte det, alt sammen. Fortsatt.

Men det beste nå, er at "den gode påskefølelsen" bare kommer, og at jeg bare kan gi den plass.

Kanskje er det ok at det nå blir nytelse i litt mindre "doser" av gangen?

Jeg må bare minne meg selv på dette nå,
slik at jeg ikke "suser meg aldeles bort" i alle de fysiske gjøremål jeg igjen har muligheten til å få kroppen med på.
Alle gjøremålene (de såkalte Marta-funksjonene) som så inderlig lett kverker
den gode påske-følelsen min.


Jeg vil ha den.

Og jeg ønsker at du også kan ta den.


GOD PÅSKE.

2 kommentarer:

  1. Den gode følelsen var overalt i dag tror jeg. Det var bare smil i den deilige sola. Skjønner hva du mener med at denne følelsen bare kommer, og jeg tar den :)

    Ellers vil jeg bare si igjen at jeg setter stor pris på dine innlegg. Jeg er i noe samme situasjon som deg for øyeblikket, og drar på dine erfaringer og tanker om de samme spørsmål. Prøvde å finne en e-post adresse til deg, men legger det like gjerne her.

    Ønsker deg en fantastisk påskeferie.

    Hilsen Tine

    SvarSlett
  2. Hei igjen: jeg har epost: husfluen@hotmail.com

    Husfluen var et navn jeg tok i den tid jeg var som "dårligst" og følte jeg knapt funka som hushjelp engang. .-)
    Men nå identifiserer jeg med det ved at jeg "suser omkring" og skal "rekke det meste" .-)

    SvarSlett