Sider

lørdag 11. desember 2010

Selv-måling av ph-balansen :

Ph-en måler jeg med en måle-strips jeg tar av "midt-strålen" i morgenurinen. Dvs jeg har en rull,river en bit, og stikker i strålen. Etiketten har påtegna farge/mål fra 5,5 - 8,0 Dvs 5.5 er lys gul og 8,0 er mørk grønn. Jeg, som har kreft, bør helst ha den så mørk som mulig. Normalen er ca 7,3.
Målestripsen har jeg kjøpt på Kilden Helse i Oslo, mulig apotek har den, det har jeg ikke sjekka.
nett-ref på etiketten: www.microessentiallab.com  Kjekk sak for oss "selv-behandlere" dette her. :-)
pH Paper | pH Strips | Sanitizer Test Kits - Micro Essential Laboratory, Inc.

1 kommentar:

  1. Heia Ingebjørg...jeg har nå vært på Apotek 1 og de hadde ikke ph-strips, skal forsøke neste apotek-kjede. Sendte mail til Kilden om jeg kunne få kjøpte hos dem, men har enda ikke fått svar....

    Hilsen Edel

    SvarSlett