Sider

fredag 14. januar 2011

Værvarslinga opphørt.


Væromslag –  det er ikke lenger merkbart.

Vi har igjen blitt avhengig av «værvarslinga via media». Jeg kan ikke lenger kjenne på kroppen hva slags vær vi nå står overfor.
En ulempe? Ja, på noen måter en praktisk ulempe.

Men i kroppen? Bare herlig. Det betyr at jeg beveger meg og er rørig helt uavhengig av været. Dagens gjøremål kan planlegges etter tid,lyst og deres egne krav til å bli gjort.

Hva er forandra? Jo, ett helt år uten hormonbehandling, og med aktiv avgiftning, har gjort at jeg ikke lenger plages av medisinens bivirkninger i ledd og muskler. Noe som ble så plagsomt at det utvilsomt dominerte hver dag og hvilke gjøremål som var mulig å få unnagjort, hvilke aktiviteter jeg kunne delta på eller om jeg bare måtte bli hjemme.

Neida, nå kan jeg si; «til lørdag er det helt ok å at vi gjør det slik» eller den
helgen er det ok for meg å dra på hytta. Eller i den ferieuka kan vi jo gjerne planlegge en reise slik eller sånn.

Det betyr at værvarslinga har nå bare en betydning for hvordan vi skal kle oss.
For kroppen min, kan gjøre slik som jeg vil ,uansett.

Hm, ja. Enn så lenge, vil du nok tenke.

Men jeg sier som Erik Bye:
«Dagen i dag er min beste dag . ... Dagen i morgen kan bli min beste dag».

Ha en god dag du og, kjære leser.

2 kommentarer: